Naše služby‎ > ‎

Opravy silnic INFRA

Oprava asfaltových povrchů infrazářičem

Jedná se o revoluční metodu opravy výtluků za použití minima dodávaného nového materiálu. Opravovaný výtluk se zahřeje do bodu změknutí stávajícího povrchu, přidá se nový asfalt, promíchá se stávajícím a uhladí do roviny. Následně probíhá zhutnění a zaválcování do roviny.

Výhody této metody
  • v některých městech není možné se k opravované části znovu vracet (například přijet znovu proříznout spáru a zaspárovat těsnící hmotou)
  • v některých městech vadí použitý jemný štěrk na silnici (větší města požadují čistotu, je tam hustý provoz, stížnosti řidičů a obyvatel)
  • je to bezespárová technologie, jelikož nevzniká hrana mezi starým a novým (tepelné slynutí). Emulze v tryskové metoda TURBO staré a nové slepí.
  • pokud nechcete tryskovou metodu, tak při určité velikosti výtluku je výhodná, protože nemusíte vybourávat do čtverce a tím vlastně zvětšovat plochu určenou k opravě

Nevýhody této metody
  • trysková metoda TURBO 5000 je značně rychlejší za stejnou dobu Vám opravíme mnohem víc výtluků a mnohem větší plochy
  • pokud je trysková metoda aplikovaná správným postupem (vyčištění výtluku a penetrace) vydrží dlouho. Nedůvěra pramení hlavně z toho, že zaměstnanec-flákač Vašeho předchozího dodavatele oprav buď nastříkal štěrk s emulzí na hlínu, na písek, do nevyčištěného výtluku nebo ve snaze ušetřit použil minimum asfaltové emulze a záplatu tak tvoří hlavně suchý štěrk, který se v podstatě vyplaví.
  • trysková metoda chvíli práší a na silnici je trocha štěrku, ale při použití INFRA metody se z výtluku valí spousta černého kouře, jak nedbalá obsluha přepaluje asfalt a silnice je delší dobu zablokovaná
  • při INFRA metodě nepřidávají pojivo. Na doplnění asfaltu do výtluku používají rozehřátý asfaltový recyklát. Takže stejně máte v opravovaném místě 2x zahřívaný (někdy i přepalovaný) asfalt
  • INFRA metodou jste omezeni velikostí nahřívací desky (maximálně lze použít metoda "a pak znovu vedle"). Trysková metoda TURBO 5000 je v podstatě kontinuální. 
Výrobce tvrdí, že
  1. místo se nahřívá na 150-160 st. aniž by se přepaloval asfalt - záleží na obsluze jak to pohlídá, pokud ne asfalt ve směsi se mění ve spálenou strusku
  2. nové pojivo do použité asfaltové směsi nikdo nepřidává (je strašně drahé)
  3. v případě hlubokého výtluku se dole nemá přidaná balená s čím spojit, dole je kamení nebo už hlína, asfalt se spojí jen s vedlejším povrchem vozovky
  4. stroj opraví za směnu 90-100m2 ve třech lidech - to je plocha 10x10 m2, takhle neproduktivní snad nic jiného není
  5. opravené místo vydrží min. 3 roky - to trysková metoda TURBO bez problémů také
  6. ANO lze používat i v zimě 
  7. ANO využívá odpad (starý asfalt)
  8. ANO plně bezespárová technologie mezi původním a doplněným

Jako firma poskytující opravy silnic doporučujeme provést opravy výtluků tryskovou metodou TURBO 5000, opravu větších ploch vybouráním a novým asfaltem z obalovny (bude to rychlejší), velké plochy pokládkou nového asfaltu finišerem.

Metoda má své použití, ale dle našeho mínění není časově produktivní.

Chcete-li probrat nevýhody a výhody infraoprav volejte na mob.: 603 869 188 nebo pište na info@roadstav.cz